Laite

Voit tutustua asennusohjeistukseen oheisista linkeistä:

“Pikaohjeet” https://anicare.fi/wp-content/uploads/2020/06/ohjeet.pdf
“Asennus- ja käyttöohjeet: https://anicare.fi/wp-content/uploads/2019/12/kayttoohjeet.pdf
“Asennusvideo” https://www.youtube.com/watch?v=7YNSd2iHs_M

Rudolf-laite toimii oikein käytettynä yli 10 vuotta.

Saat ilmoituksen Anicare-puhelinsovellukseen välittömästi, kun Rudolf-laite toteaa poron menehtyneeksi tai sen terveydentilan heikentyneen merkittävästi.

Kyllä voi. Paikkatieto kysyttäessä -toiminto sovelluksessa kysyy poron sijainnin seuraavalle aamulle.

Laitteen akku on erikoisvalmisteinen eikä sitä voi itse vaihtaa. Laitteen akku kestää laitteen koko eliniän. (normaaliolosuhteissa jopa kymmenen vuotta) ja on näin huoltovapaa. Kun laitteen akku on elinkaarensa päässä, laitteen voi toimittaa meille akun vaihtoon ja tarkastukseen.Tällöin laitteen elinkaari pitenee. Asiakaspalvelustamme saat tarkemmat toimintaohjeet akun vaihtoon. Laitteen voi myös kierrättää normaalin elektroniikkajätteen mukana tai lähettää meille kierrätettäväksi.

NB-IoT-verkko toimii tunnettujen teleoperaattoreiden matkapuhelinverkoissa, mutta käyttää verkosta eri osaa kuin matkapuhelimet. Tämä mahdollistaa suuremman aallonpituuden ja jopa 7-kertaa paremman kuuluvuuden kuin tavallisilla matkapuhelin- tai 2G-verkoissa.

Rudolf-laite voidaan siirtää porolta toiselle irrottamalla vastakappale varovasti korvan sisäpuolelta. Laite sammuu automaattisesti kahden vuorokauden kuluttua irrottamisesta ja on tämän jälkeen uudelleen aktivoitavissa applikaatioon. Irrottamisen jälkeen laite ei kuulu enää takuun piiriin, emmekä voi taata laitteelle enää täyttä 10 vuoden toiminta-aikaa. Irrotettu laite voidaan vaihtaa alennettuun hintaan uuteen, täyden laitetakuun omaavaan laitteeseen.

Laiteohjelmistot päivitetään Anicare Oyn toimesta etäpäivityksenä aktivoituihin laitteisiin. Ohjelmiston päivityksestä ilmoitetaan Anicare-puhelinsovelluksen kautta. Ilmoitus pitää sisällään tiedot tehdyistä muutoksista. Päivitys ei vaadi käyttäjältä toimenpiteitä.
Liittymämaksu on aina sama riippumatta minkä maan verkkoja laite käyttää. Tarvittaessa laite kykenee käyttämään muiden pohjoismaiden verkkoja kuuluvuuden takaamiseksi.
Laite voi hetkellisesti olla sijainnissa, jossa on huono kuuluvuus. Mikäli laite ei ole kertonut sijaintiaan ja akun varaustilaansa viimeiseen kuukauden sisällä, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme rudolf@anicare.fi. Liittäkää viestiin laitteen sarjanumero, viimeisin ajankohta, jolloin laite on lähettänyt tietonsa, ja kenen Anicare-käyttäjän alle laite on liitetty.

Liittymä

Liittymä sisältää laitteen verkkoliikenteestä aiheutuvat kustannukset, laitteeseen tehtävät päivitykset, maksuttoman Anicare-sovelluksen ylläpidon sekä käytön tuen.
Jotta laite voidaan yhdistää Anicare-sovellukseen, täytyy sovelluksessa olla vapaita liittymiä yhtä paljon kuin aktivoitavia laitteita. Liittymä on edellytys laitteen toiminnalle. Yksi liittymä on voimassa yhden (1) vuoden sen ostohetkestä, ostotapahtumassa merkitylle Anicare-sovelluksen käyttäjälle (sähköpostiosoitteelle). Yhdellä liittymällä voidaan aktivoida käyttöön yksi laite. Anicare-sovellus muistuttaa vanhentuneista liittymistä.
Liittymää ei tarvitse erikseen aktivoida. Kun olet ostanut liittymän Anicaren verkkokaupasta omalla Anicare-käyttäjätunnuksella (sähköpostiosoitteellasi), liitetään ostetut liittymät automaattisesti applikaatioon käyttäjätunnuksellesi.
Liittymän voimassaoloaika ei kulu, mikäli sitä ei ole liitetty jollekin laitteelle. Eli jos sinulla on vapaita liittymiä käyttäjätililläsi, niiden voimassaoloaika ei kulu kun niitä ei käytetä.
Liittymä hankitaan Anicaren verkkokaupasta. Verkkokaupassa pyydetään maksun yhteydessä ilmoittamaan Anicare-sovelluksen käyttäjätunnnuksesi (sähköpostiosoitteesi). Sinun ei tarvitse liittymää ostaessasi olla vielä luonut Anicare-sovelluksen käyttäjätiliä, mutta muista käyttää samaa sähköpostiosoitetta maksaessasi kuin luodessasi Anicare-käyttäjätilin.

Taataksesi kaikkien laitteiden toiminnan myös tulevaisuudessa, tulee liittymät uusia ennen niiden umpeutumista. Sovellus ilmoittaa toistuvasti vanhenevista liittymistä kuukautta ennen niiden vanhenemista. Mikäli liittymä umpeutuu ja sovelluksessa on enemmän yhdistettyjä laitteita kuin liittymiä, joudut valitsemaan, minkä laitteen poistat lopullisesti käytöstä. Voit tehdä laitteen poiston myös ennen liittymän vanhentumista, jolloin applikaatio ei enää herjaa vanhenevista liittymistä. HUOM! Poistettua laitetta ei voida enää palauttaa käyttöön.

Liittymät eivät ole laitekohtaisia. Mikäli applikaatiossasi on vapaita liitymiä, voit liittää minkä tahansa aktivoimattoman Rudolf-laitteen applikaatioon. Yksi laite kuluttaa yhden liittymän.

Eivät ole. Liittymät eivät ole laitekohtaisia, mutta laite vaatii liittymän toimiakseen. Laitteen aktivoituessa ja hälyttäessä eläimen kuolemasta, poistuu laite myös aktiivisten laitteiden listalta ja vapauttaa se jäljellä olevan liittymäajan uudelle laitteelle.

Sovellus

Voit asentaa ohjelman puhelimeesi joko Google Playn kautta tai Apple Storesta riippuen käyttämästäsi mobiililaitteesta. Sovellus vaatii toimiakseen vähintään Android OS 5.0 tai IOS (Apple) 12.0.

Asentaminen Google Play:n kautta (Android-laitteet)
1. Avaa mobiililaitteesi sovellusvalikosta ”Play-kauppa”
2. Kirjoita hakukenttään hakusana: Anicare
3. Valitse listalta Anicare-ikoni
4. Valitse ”Asenna”-valinta. Lue ohjelmiston vaatimat käyttöoikeudet ja hyväksy käyttöoikeudet valitsemalla ”Hyväksy”
5. Mobiililaitteesi lataa ja asentaa ohjelmiston
6. Valitse ”Avaa” tai etsi sovelluksen ikoni mobiililaitteesi sovellusvalikoimasta ja käynnistä sovellus

Asentaminen Apple Storen kautta (iOS-laitteet)
1. Avaa mobiililaitteesi sovellusvalikosta ”App Store -kauppapaikka”
2. Kirjoita hakukenttään hakusana: Anicare ja valitse ”Etsi”
3. Valitse listalta löytyvä Anicare-ikoni
4. Valitse ”Asenna”-valinta (pilven kuva, jossa nuoli alaspäin)
5. Mobiililaitteesi lataa ja asentaa ohjelmiston automaattisesti
6. Valitse ”Avaa” tai etsi sovelluksen ikoni mobiililaitteesi sovellusvalikoimasta ja käynnistä sovellus

Päivitys Google Playn kautta

Anicare-ohjelmisto päivitetään mobiililaitteesi Google Play Kaupasta. Monet mobiililaitteet suosittelevat ohjelmiston päivittämistä automaattisesti. Jos mobiililaitteesi ei ehdota päivitystä automaattisesti, viimeistele päivitys seuraavasti:

1. Avaa Google Play -kauppa mobiililaitteellasi.

2. Kirjoita “Haku”-kenttään: Anicare.

3. Jos ohjelmistoon on saatavilla päivitys, se näkyy sivulla.

4. Valitse “Päivitä” ja mobiililaitteesi päivittää ohjelmiston.

 

Päivitä App Storen kautta

Anicare-ohjelmisto päivitetään mobiililaitteesi Apple App Storesta. Monet mobiililaitteet suosittelevat ohjelmiston päivittämistä automaattisesti. Jos mobiililaitteesi ei ehdota päivitystä automaattisesti, viimeistele päivitys seuraavasti:

1. Avaa Apple App Store mobiililaitteellasi

2. Kirjoita “Haku”-kenttään: Anicare

3. Jos ohjelmistoon on saatavilla päivitys, se näkyy sivulla.

4. Valitse “Päivitä” ja mobiililaitteesi päivittää ohjelmiston.

Sovellukseen liitettävien porojen tai Rudolf-laitteiden määrää ei ole rajoitettu.
Anicare-sovelluksen kautta voit jakaa porosi ja sen olennaisimmat tiedot muiden Anicare-sovelluksen käyttäjien kanssa. Valitset, mitkä porot haluat jakaa ja osoitat Anicare sovelluksen käyttäjän (käyttäjän sähköpostiosoite, jolla hän on kirjautunut Anicare-sovellukseen), jolle valitut porot jaetaan. Kyseiset porot näkyvät välittömästi määritellyllä henkilöllä. Voit koska vain myös poistaa jaon muilta käyttäjiltä. Jaetut porot voivat olla eläviä tai kuolleita.
Valitse Anicare-sovelluksesta kyseinen poro joko kartalta tai valikosta “Porot” muokataksesi haluamasi poron tietoja. Valitse poron tiedoista “Muokkaa” ja vaihda haluamasi tiedot sekä valitse “Tallenna”.