Usein kysytyt kysymykset | Anicare Näytä verolliset hinnatNäytä verottomat hinnat
Facebook Instagram

Usein kysytyt kysymykset

Laite


Miten laite asennetaan?
Laite asennetaan sille tarkoitetuilla pihdeillä poron korvaan ohjeistuksen mukaan.

Kauanko Rudolf-laite toimii?
Rudolf-laite toimii riippuen olosuhteista 4-5 vuotta tai kun laite tekee ilmoituksen menehtyneestä yksilöstä. Laite vaatii toimiakseen jatkuvasti aktiivisen vuosiliittymän, joka hankitaan vuodeksi kerrallaan.

Kuinka kuolinilmoitus toimii?

Saat ilmoituksen Anicare-puhelinsovellukseen välittömästi, kun Rudolf-laite voi todeta poron menehtyneeksi tai terveydentilan heikentyneen merkittävästi.

Voiko käyttäjä muuttaa paikannustiheyttä tai ajankohtaa?

Ei toistaiseksi. Laite toimittaa sijaintitietonsa kerran viikossa, jotta voidaan varmistaa laitteen pitkä, jopa 5 vuoden toiminta aika. Paikkatieto ja akun varaus päivitetään sovellukseen joka sunnuntai klo 12.

Onko laitteessa vaihdettava paristo?

Ei, laitteen paristo kestää laitteen eliniän eli normaaliolosuhteissa jopa viisi vuotta ja on näin huoltovapaa. Laite kierrätetään normaalin elektroniikkajätteen mukana.

Miten NB-IoT-verkko toimii?

NB-IoT-verkko toimii tunnettujen teleoperaattoreiden matkapuhelinverkoissa, mutta käyttää verkosta eri osaa kuin matkapuhelimet. Tämä mahdollistaa suuremman aallonpituuden ja jopa 7-kertaa paremman kuuluvuuden kuin tavallisilla matkapuhelin- tai 2G-verkoissa.

Voiko laitteen siirtää porolta toiselle?

Laite on porokohtainen eikä laitetta voida siirtää aktivoinnin jälkeen toiselle eläimelle. Kun laite on havainnut eläimen menehtyneen ja tehnyt siitä ilmoituksen, ei laite ole enää aktiivinen eikä sitä voida aktivoida uudestaan.

Laitteen ohjelmiston päivittäminen?

Laiteohjelmisto päivitetään tarvittaessa etäpäivityksenä Anicare Oy:n toimesta aktivoituihin laitteisiin. Ohjelmiston päivityksestä ilmoitetaan Anicare-puhelinsovelluksen kautta. Päivitys ei vaadi käyttäjältä toimenpiteitä, mutta ilmoitus pitää sisällään tiedot tehdyistä muutoksista.

Tuleeko lisäkuluja, jos laite ”joutuu” Ruotsin, Norjan tai Venäjän verkkoon?

Ei. Liittymän maksu on aina sama. Valitettavasti laite ei osaa käyttää ulkomaan verkkoja, mutta laajan kuuluvuuden ansiosta laitteet toimivat pitkälle Suomen rajojen ulkopuolellekin.

Miksi laite ei ilmoita paikkatietoa?

Laite voi hetkellisesti olla sijainnissa, jossa on huono kuuluvuus. Mikäli laite ei ole kertonut sijaintiaan ja akun varaustilaansa viimeiseen kuukauden sisällä, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme rudolf@anicare.fi. Liittäkää viestiin laitteen sarjanumero, viimeisin ajankohta, jolloin laite on lähettänyt tietonsa, ja kenen Anicare-käyttäjän alle laite on liitetty.

Liittymä


Kuinka liittymä toimii?
Jotta laite voidaan yhdistää Anicare-sovellukseen, täytyy sovelluksessa olla vapaita liittymiä yhtä paljon kuin aktivoitavia laitteita. Liittymä on edellytys laitteen toiminnalle. Yksi liittymä on voimassa yhden (1) vuoden sen ostohetkestä, ostotapahtumassa merkitylle Anicare-sovelluksen käyttäjälle (sähköpostiosoitteelle). Yhdellä liittymällä voidaan aktivoida käyttöön yksi laite. Anicare-sovellus muistuttaa vanhentuneista liittymistä.

Kuinka hankin vuosi-/jatkoliittymän?

Liittymä hankitaan Anicaren verkkokaupasta. Verkkokaupassa pyydetään maksun yhteydessä ilmoittamaan Anicare-sovelluksen käyttäjätunnnuksesi (sähköpostiosoitteesi). Sinun ei tarvitse liittymää ostaessasi olla vielä luonut Anicare-sovelluksen käyttäjätiliä, mutta muista käyttää samaa sähköpostiosoitetta maksaessasi kuin luodessasi Anicare-käyttäjätilin.

Miten aktivoin liittymän?
Liittymää ei tarvitse erikseen aktivoida. Kun olet ostanut liittymän Anicaren verkkokaupasta omalla Anicare-käyttäjätunnuksella (sähköpostiosoitteellasi), liitetään ostetut liittymät automaattisesti applikaatioon käyttäjätunnuksellesi.

Ohjelma kertoo, että liittymän käyttöoikeudet ovat loppumassa, en halua jatkaa tietyn laitteen liittymää, mitä teen?
Taataksesi kaikkien laitteiden toiminnan myös tulevaisuudessa, tulee liittymät uusia ennen niiden umpeutumista. Sovellus ilmoittaa toistuvasti vanhenevista liittymistä kuukautta ennen niiden vanhenemista. Mikäli liittymä umpeutuu ja sovelluksessa on enemmän yhdistettyjä laitteita kuin liittymiä, joudut valitsemaan, minkä laitteen poistat lopullisesti käytöstä. Voit tehdä laitteen poiston myös ennen liittymän vanhentumista, jolloin applikaatio ei enää herjaa vanhenevista liittymistä. HUOM! Poistettua laitetta ei voida enää palauttaa käyttöön.

Minulla on jo ostettu liittymä ja haluan liittää sen uuteen laitteeseen, miten toimin?

Liittymät eivät ole laitekohtaisia. Mikäli applikaatiossasi on vapaita liitymiä, voit liittää minkä tahansa aktivoimattoman Rudolf-laitteen applikaatioon. Yksi laite kuluttaa yhden liittymän.

Ovatko laite ja liittymä riippuvaisia toisistaan?

Eivät ole. Liittymät eivät ole laitekohtaisia, mutta laite vaatii liittymän toimiakseen. Laitteen aktivoituessa ja hälyttäessä eläimen kuolemasta, poistuu laite myös aktiivisten laitteiden listalta ja vapauttaa se jäljellä olevan liittymäajan uudelle laitteelle.

Sovellus


Miten asennan ohjelman puhelimeen?

Voit asentaa ohjelman puhelimeesi joko Google Playn kautta tai Apple Storesta riippuen käyttämästäsi mobiililaitteesta. Sovellus vaatii toimiakseen vähintään Android OS 5.0 tai IOS (Apple) 12.0.

Asentaminen Google Play:n kautta (Android-laitteet)
1. Avaa mobiililaitteesi sovellusvalikosta ”Play-kauppa”
2. Kirjoita hakukenttään hakusana: Anicare
3. Valitse listalta Anicare-ikoni
4. Valitse ”Asenna”-valinta. Lue ohjelmiston vaatimat käyttöoikeudet ja hyväksy käyttöoikeudet valitsemalla ”Hyväksy”
5. Mobiililaitteesi lataa ja asentaa ohjelmiston
6. Valitse ”Avaa” tai etsi sovelluksen ikoni mobiililaitteesi sovellusvalikoimasta ja käynnistä sovellus

Asentaminen Apple Storen kautta (iOS-laitteet)
1. Avaa mobiililaitteesi sovellusvalikosta ”App Store -kauppapaikka”
2. Kirjoita hakukenttään hakusana: Anicare ja valitse ”Etsi”
3. Valitse listalta löytyvä Anicare-ikoni
4. Valitse ”Asenna”-valinta (pilven kuva, jossa nuoli alaspäin)
5. Mobiililaitteesi lataa ja asentaa ohjelmiston automaattisesti
6. Valitse ”Avaa” tai etsi sovelluksen ikoni mobiililaitteesi sovellusvalikoimasta ja käynnistä sovellus

Kuinka päivittää applikaation?

Anicare-applikaatio kertoo automaattisesti, jos uusia päivityksiä on saatavilla. Suosittelemme kuitenkin, että sallit automaattiset päivitykset puhelimen asetuksista.

Päivittäminen Google Playn kautta
Anicare ohjelmisto päivitetään mobiililaitteen Google Play-kaupasta. Useat mobiililaitteet ehdottavat ohjelmiston päivittämistä automaattisesti. Jos mobiililaitteesi ei ehdota päivitystä automaattisesti, voit suorittaa päivityksen seuraavasti:
1. Avaa mobiililaitteesi Google Play -kauppa
2. Kirjoita ”Haku”-kenttään: Anicare
3. Jos ohjelmistoon on saatavilla päivitys, näkyy sivulla ”Päivitä”
4. Valitse ”Päivitä”, jolloin mobiililaitteesi päivittää ohjelmiston

Päivittäminen App Storen kautta
Anicare-ohjelmisto päivitetään mobiililaitteen Apple App Store-kauppapaikalta. Useat mobiililaitteet ehdottavat ohjelmiston päivittämistä automaattisesti. Jos mobiililaitteesi ei ehdota päivitystä automaattisesti, voit suorittaa päivityksen seuraavasti:
1. Avaa mobiililaitteesi Apple App Store -kauppa
2. Kirjoita ”Haku”-kenttään: Anicare
3. Jos ohjelmistoon on saatavilla päivitys, näkyy sivulla ”Päivitä”.
4. Valitse ”Päivitä”, jolloin mobiililaitteesi päivittää ohjelmiston

Montako poroa yhteen sovellukseen voidaan liittää?

Sovellukseen liitettävien porojen tai Rudolf-laitteiden määrää ei ole rajoitettu.

Kuinka voin jakaa poroni tietoja muiden Anicare-sovellusta käyttävien kanssa?
Anicare-sovelluksen kautta voit jakaa porosi ja sen olennaisimmat tiedot muiden Anicare-sovelluksen käyttäjien kanssa. Valitset, mitkä porot haluat jakaa ja osoitat Anicare sovelluksen käyttäjän (käyttäjän sähköpostiosoite, jolla hän on kirjautunut Anicare-sovellukseen), jolle valitut porot jaetaan. Kyseiset porot näkyvät välittömästi määritellyllä henkilöllä. Voit koska vain myös poistaa jaon muilta käyttäjiltä. Jaetut porot voivat olla eläviä tai kuolleita.

Miten toimitaan, jos haluan vaihtaa asennetun Rudolf-laitteen poron tiedot?

Valitse Anicare-sovelluksesta kyseinen poro joko kartalta tai valikosta “Porot” muokataksesi haluamasi poron tietoja. Valitse poron tiedoista “Muokkaa” ja vaihda haluamasi tiedot sekä valitse “Tallenna”.

7 helmikuun, 2018
0