LEVERANSTIDER OCH FÖRSÄLJNINGSREGIONER

Leveranstiden för beställningen bestäms av produkternas leveranstider och valda betalnings- och leveranssätt. Leveranstiden för beställningen är normalt 2-5 arbetsdagar.

Produktspecifika leveranstider för varje produkt visas på produktkortet. Villkoren för betalning och leveranssätt visas på denna sida under Leveranssätt och betalningsmetoder. De angivna leveranstiderna är uppskattningar av leveranstider och är inte bindande för säljaren.

Våra produkter kan endast beställas via webbutiken i Finland, förutom Åland. Om du är intresserad av att beställa produkter utomlands eller för Åland, vänligen kontakta oss på e-post: rudolf@Anicare.fi. Vid frakt utomlands bestäms leveranskostnaderna för beställningen av leveranslandet och leveranskostnaderna debiteras enligt de faktiska leveranskostnaderna. Dessutom kommer vi att lägga till ett faktureringstillägg på 10,00 EUR för alla leveranser utomlands på grund av merarbete orsakat av beställningen.

Levereringsmetoder

Vi levererar beställningar med de leveransmetoder som anges nedan. Du kommer också att se leveranstid och pris för varje leveranssätt. Tillgängligheten av leveranssätt begränsas av produkten. De leveranssätt som finns tillgängliga för varje beställning visas automatiskt i kundvagnen och priserna beräknas automatiskt.

Om alla beställda produkter inte finns i lager, kommer din beställning att vänta på de saknade produkterna. Beställningen kommer att levereras i sin helhet när hela beställningen är klar för leverans. Vid behov levererar vi separat de produkter som finns omedelbart i lager och resterande produkter med efterleverans. I detta fall kommer kunden att debiteras en avgift för efterleverans i enlighet med de faktiska leveranskostnaderna. Om du är intresserad av efterleverans, vänligen kontakta vår kundtjänst och ange ditt ordernummer.

Vi levererar alltid beställningar med rekommenderat brev eller paket, på grund av produktens värde och försändelsens spårbarhet. Vi förbehåller oss rätten att skicka beställningen med annat leveranssätt, om beställningen inte behöver skickas med rekommenderat brev på grund av produktens värde eller storlek.

Postkontor, leverans till hemadress. (Brev)
Om storleken på din beställning tillåter att brevet skickas, kan din beställning levereras till den adress du angett som brev i enlighet med leveransvillkoren. Brevet är inte spårbart och leverantören tar inte ansvar för leveransen.

Postkontor, till närmaste upphämtningsställe. (Reg. brev/paket)
Din beställning kommer att levereras till det postkontor du väljer i enlighet med leveransvillkoren. Du kan spåra förloppet för ett paket med hjälp av en spårningskod och lösa in paketet med den koden. Notera! Vid beställning, vänligen ange telefonnumret, eftersom Posten i Finland inte längre skickar ankomstmeddelandet i pappersform.

Matkahuolto budtjänst, till närmaste upphämtningsställe
Din beställning kommer att levereras till Matkahuolto-kontoret som du väljer i enlighet med leveransvillkoren. Du kan spåra förloppet för ett paket med hjälp av spårningskoden vi tillhandahåller och lösa in paketet med den koden.

RETURPOLICY OCH INSTRUKTIONER

Köp har 14 dagars bytes- och returrätt, räknat från köptillfället. De returnerade produkterna ska vara i oöppnad förpackning och i gott skick för försäljning. Om dessa villkor är uppfyllda är det möjligt för kunden att få tillbaka sina pengar om de inte vill byta varan.

Om paketet har skadats under transporten och de beställda produkterna också har skadats, anmäl skadan och gör en reklamation omedelbart på posten. Kontakta oss då angående leverans av en ny produkt.

Vi ger inte en ensidig ångerrätt för produkter som tillverkats eller modifierats på kundens begäran. Eventuella kostnader som uppstår i samband med annulleringen av beställningen kommer att debiteras i sin helhet från kunden.

Instruktioner för retur

Innan du returnerar produkterna, se till att produkterna är oskadade och i gott skick för försäljning. I övrigt förbehåller sig Anicare Oy rätten att debitera kostnader för omotiverade returer, dock alltid minst 50,00 EUR.

Produkten anses inte ha varit i bruk om kunden har hanterat produkten endast på det sätt som är nödvändigt för att kontrollera dess art och egenskaper. Elektrisk aktivering av enheten eller borttagande av legitimationskortet läses som sådan användning att returrätten inte längre är giltig.

Digitalt distribuerade produkter, såsom programvara, licenser och andra liknande produkter, är ej återbetalningsbara och ej utbytbara.

Om kunden har angett företagets namn vid beställningen anses varan vara beställd till företaget och den normala returrätten enlig konsumentskyddslagen gäller inte.

Vid retur, vänligen kontakta oss via e-post rudolf@anicare.fi så behandlar vi returen. Vänligen inkludera följande information i e-postmeddelandet:
Personlig information:
Namn, adress och telefonnummer
Ditt kontonummer för återbetalning eller information om du vill byta produkten mot en ny.
Ordernumret. Finns på både kvittot och orderbekräftelsen som skickas via mail.
Anledningen till returen

Genom att förse oss med så korrekt information som möjligt hjälper du oss att behandla din retur och påskynda vår behandling.

Returer är kostnadsfria inom Finland. Vid retur av internationella beställningar kommer vi att debitera kunden för de extra kostnaderna för returen.

0